Clubkampioenschappen 2024

Gepubliceerd op 14 maart 2024 om 22:29

Op zondag 10 maart 2024 was het weer zover, IJsclub Centrum organiseerde samen met Hard Gaat Ie uit Landsmeer het jaarlijkse clubkampioenschap.

De weersomstandigheden waren ideaal voor de schaatsers, met droog weer, weinig wind en uitstekend ijs. Dit resulteerde in tal van persoonlijke records die werden gebroken.

De jeugdschaatsers betraden als eerste het ijs, klaar voor de uitdagingen die voor hen lagen. Zowel op de 100 meter als de 300 meter leverden zij indrukwekkende prestaties. Marit Wiertz en Tygo Mulder kwamen als overwinnaars uit de bus, met sterke optredens die hen de eerste plaats bezorgden.

Bij de dames ontvouwde zich een intense strijd om het clubkampioenschap tussen Amy Brouwer en Loïs Koning. De afstanden van 500 meter en 1000 meter vormden het strijdtoneel, waar Amy uiteindelijk haar snelheid en doorzettingsvermogen toonde en als winnaar uit de bus kwam.

In de herencategorie streden de mannen op de 500 meter en de 1500 meter om de titel van clubkampioen. Het was Jonas van Diepen die opnieuw zijn dominantie liet gelden en het kampioenschap naar zich toe trok. Met vastberadenheid en technische vaardigheden bleef hij zijn concurrenten voor.

Naast de wedstrijden voor de jeugd en de ervaren wedstrijdschaatsers kregen ook de toerschaatsers de kans om vaardigheden te tonen over 500m en 1000m. Jasper Smidt kwam hier als winnaar uit de bus.

Het clubkampioenschap van IJsclub Centrum was een indrukwekkende showcase van schaatstalent, met opwindende races en intense concurrentie. De deelnemers hebben zich van hun beste kant laten zien en het publiek vermaakt met hun prestaties op het ijs. We willen ook graag een speciaal woord van dank richten aan alle vrijwilligers die dit evenement mogelijk hebben gemaakt, evenals aan Hard Gaat Ie voor de fijne samenwerking. Jullie inzet, toewijding en samenwerking zijn van onschatbare waarde en hebben bijgedragen aan het succes van deze dag.

Uitslag clubkampioenschap
PDF – 183,8 KB 41 downloads