Jeugdschaatsen

Jeugdschaatsen is een tak van de schaatssport waarbij de kinderen op speelse wijze de beginselen van het schaatsenrijden leren en vertrouwd worden gemaakt met de ijssport. Het jeugdschaatsen is gericht op kinderen in de leeftijd van 5 t/m 12 jaar.

Tijden

De  trainingen zijn altijd op zaterdagochtend van 09.20 tot 10.20 uur op de Jaap Edenbaan in Amsterdam. Als de landijsbaan in Oostzaan open is dan worden de lessen op op onze eigen landijsbaan gehouden.

Kosten

Kosten voor deze training zijn € 108,-- voor een heel seizoen. ( van medio oktober tot eind maart). Dit is inclusief de kosten voor jeugdactiviteiten op de ijsbaan, zoals bijvoorbeeld sinterklaas, de jeugd Elfstedentocht en het diplomaschaatsen. Een half-seizoensabonnement is alleen mogelijk in de tweede seizoenshelft (van half december t/m half maart). De kosten voor dit abonnement zijn € 55,–.

Kleding en helm

Op het ijs is het dragen van handschoenen/wanten en een helm door de Jaap Edenbaan verplicht gesteld

IJsclub centrum heeft eigen clubkleding. Dit bestaat uit een warme salopette en jack. Eenmaal per jaar aan het begin van de zomer is er gelegenheid om deze kleding te passen en te bestellen voor het volgende seizoen. Ook kan er tweedehands kleding worden aangeschaft. Neem tijdens het seizoen voor vragen over beschikbare schaatskleding contact op met de jeugdcoördinator.

Gebruik schaatsen

In de eerste twee jaren wordt door de kinderen geschaatst op Combi Noortjes. Welke schaatsen de kinderen moeten/kunnen hebben kan overlegd worden met de jeugdschaatsbegeleiders. Als kinderen het D-diploma hebben behaald, raden wij aan om te rijden op lage noren met een lage schoen. Het is niet toegestaan om op ijshockey- of kunstschaatsen te rijden.

Belangrijke data

21 oktober          1e les

25 november     Sinterklaas op het ijs

17 december     Jeugdschaatswedstrijd

13 januari           Jeugd Elfstedentocht

4 februari            Jeugdschaatswedstrijd

24 februari          Schaatsen Lopen Schaatsen

9 maart                1e deel schaatsexamen: Start- en remproef, Slalomproef

10 maart              Clubkampioenschap

16 maart              2e deel schaatsexamen: Rondjes rijden achter de Jagermeesters

17 maart              Jeugdschaatswedstrijd

23 maart              Laatste les

23 maart              Diploma uitreiking in Oostzaan met een hapje en een drankje

Met SponsorKliks kan je zelf een financiële bijdrage leveren aan jeugdschaatsen en skeeleren, zonder dat het jou een cent extra kost!

Bestel online een pizza via Thuisbezorgd en jeugdschaatsen ontvangt hiervoor geld in de clubkas.
Ook doen grote webwinkels als Bol, Coolblue, Greetz, Zooplus en Expedia mee. Een percentage van het aankoopbedrag gaat naar jeugdschaatsen.
En nogmaals, het kost je niets extra!

Wil je jeugdschaatsen ook GRATIS sponsoren?
Zorg er dan voor dat je voortaan jouw online aankopen doet via de SponsorKlikspagina van jeugdschaatsen. Voor jou een kleine moeite, voor jeugdschaatsen zijn het directe inkomsten. Je kan hiervoor klikken op de banner op onze website of rechtstreeks naar www.sponsorkliks.com gaan. Klik vervolgens op het logo van de winkel.